Online plannen en uw roosters inzien en beheren?

Checks

Medewerkers bekijken hun rooster via internet

Elke medewerker kan op het internet inloggen op de webmodule MyChecks™. Hier kan iedereen zijn of haar eigen rooster inzien. Daarnaast kan de medewerker als dit gewenst is ook de roosters zien van alle collega’s. Ook andere informatie is inzichtelijk, zoals uitstaande vakantierechten. Een medewerker kan ook zijn wensen aan de planner kenbaar maken via het internet. 

Zo kan de medewerker via MyChecks™ op het internet:

  • Vakantie aanvragen
  • Beschikbaarheden doorgeven
  • Diensten ruilen
  • Openstaande diensten zien en hiervoor intekenen

 

Projecten en mensen vormen
een uitdagende puzzel

Bij elk nieuw project is de inzet van de juiste medewerkers een lastige puzzel: wanneer kan het project worden uitgevoerd, wanneer zijn de juist mensen beschikbaar? In een latere fase blijft deze puzzel lastig want projecten schuiven en mensen veranderen mee. Tenslotte moet goed in de gaten worden gehouden of er geen gaten vallen in de puzzel: zijn projecten voldoende bemenst en hebben mensen wel voldoende werk te doen elke dag? Checks™ biedt een uitkomst bij deze puzzel door alle informatie centraal beschikbaar te stellen. Daardoor kunnen snellere en betere besluiten worden genomen.


Online plannen uw roosters inzien en beheren? kies voor MyChecks

Gebruiksvriendelijk planbord:
Complexiteit eenvoudig maken

De nadruk bij Checks™ ligt op eenvoud en gebruikersvriendelijkheid. Dit is makkelijker gezegd dan gedaan in de praktijk omdat planning per definitie complex is. Checks™ lost dit op door de assen in het planbord flexibel te maken. Op eenvoudige wijze kan elke gebruiker Mensen, Taken of Werkplekken op de assen in het planbord plaatsen. Zo kan de planner zelf zijn of haar eigen planbord samenstellen al naar gelang de situatie. Een periode is met één sleep van de muis te om te zetten van dag naar week, van maand naar jaar en weer terug. 
 

Tenslotte kan verschillende informatie zoals overtredingen, competenties of tekorten met 1 klik in het planbord worden getoond of juist weer worden verborgen. Enerzijds wordt belangrijke informatie getoond en anderzijds wordt overbodige informatie weggelaten. Op deze manier wordt eenvoud met complexiteit gecombineerd.

 

Checks kijkt naar:

  • Beschikbaarheid
  • Competenties
  • Arbeidstijdenwetgeving
  • Loonkosten en toeslagen
  • Vereiste bezetting
  • Uitzendkrachten
  • Reisafstanden
  • Realisatie via ATPS® Tijdregistratie

De vele mogelijkheden en opties van Checks™

  • Arbeidstijdenwet: controles op en overzichten van overtredingen op de Algemene Nederlandse Arbeidstijdenwet (ATW) en op sectorale Arbeidstijd Besluiten (ATB).
  • Rekenverdelers: automatisch vullen van het rooster.
  • E-mail: snel medewerkers per e-mail bereiken met de vraag wie kan komen werken of met het sturen van roosterwijzigingen.
  • SMS: roosters of roosterwijzigingen per sms versturen.
  • Reiskosten berekenen: uitrekenen van de uit te betalen reiskosten per medewerker.
  • Meertalig: Checks™ is tevens leverbaar in het Nederlands, Engels en Duits.
  • Smartphone: toegang tot je rooster op je mobiele telefoon.
  • Rapportages: management rapporten of roosters om uit te printen.
  • Groot touchscreen: het rooster van alle medewerkers wordt op een groot scherm getoond in een centrale ruimte waar iedereen regelmatig komt (ingang, kantine).
  • Koppelingen: verschillende koppelingen met allerlei andere systemen (tijdsregistratie, personeelsinformatie, salaris, ERP).
  • Capaciteitsplanning: rekening houden met capaciteiten en resources.
  • Gebruikersbeheer: rechten toekennen aan verschillende gebruikers.
  • Multi-user: ondersteunen van het gebruik door meerdere planners tegelijk.
  • Maatwerk: toevoegen van extra mogelijkheden op specifiek klantverzoek.